21.9.08

Tempat Persinggahan DiriKu - Dubai

Hari ini hampir 7 bulan aku berada di persinggahan...kalau dahulu ku hanya inginkan hanya sehari di persinggahan tapi kini aku telah melalui satu masa yg agak panjang iaitu 7 bulan dimana seperti semalam aku lalui hari pertama...adakah persinggahan ini satu kebetulan atau satu ketentuan dari yang Maha Esa..Alhamdulillah,insan yg kerdil ini mampu berada di sini dan tanpa Bantuan DariMu aku pasti ini bukan tempat ku..tetapi engkau memberi Ku peluang untuk DiriKu singgah di sini meneruskan pencarian satu kehidupan yg lebih baik dari yang terbaik yg telah engkau berikan kepadaku dahulu...

DUBAI - Indah hanya pada nama,indah juga pada tempat nye dan juga indah pada suasananya... Setelah 7 bulan aku mengenali mu sudah cukup aku memahami ape kelebihan mu,ape keistimewaan yang ada padamu,ape kelebihan yang ada padamu sehingga kau mampu menarik cukup ramai manusia untuk mengisi dirimu,ape yang ada pada mu sehingga kan terlalu ramai manusia datang kepadamu tanpa mengira umur,bangsa dan negara...Kini setelah hampir setangah tahun ku berada disisi mu,aku masih tidak puas untuk berada di sisi mu..malah engkau menyeksa ku untuk memilih sama ada berada di sisi mu lagi atau kembali ke sisi negara ku sendiri...kini hanya Tuhan yg mampu memberikan jawapan nye kembali...Jika dahulu aku memilih mu untuk di sisi mu,adakah kali ini aku di pihak mu lagi...Ya ALLAH berikan aku satu petunjuk dalam menentukan kembali perjalanan hidupku...setelah sekian lama aku disisiMu aku kembali ke tanah air ku sendiri dan ku dapat melihat ape kekurangan yang ada padamu dan kenapakah aku tidak dapat melihat ketika di sisi mu...bila kau tiada di sisi ku aku rasa kan tanah air ku adalah yg terbaik untuk ku...tapi adakah ketika engkau tiada disisi ku,ku merasa sebegini?Pabila ku di sisi mu kenapa sungguh Payah tuk diriku melihat kelemahan mu...sekiranya engkau mempunyai satu nilai yg indah tunjukan la keindahan mu kepada ku...DUBAI....Adakah ku perlu ucap selamat tinggal kepadamu untuk ku ikut perasaan ku, atau ku ucap slamat kembali untuk aku terus berada disisi mu...ini akan menghantui fikiran ku..dan aku akan biarkan ia berlalu dan biarlah masa yg kulalui menjadi hakim yg menentukan keadaan ku....

0 comments: